Parchetul General si IGP vor declansa actiuni in toata tara, ce ii vizeaza pe utilizatorii de Internet care apeleaza la sistemul „file share“, din retelele „de cartier“. Isteria ce va cuprinde intreaga tara a inceput deja la Iasi, unde au fost puse sub invinuire 14 persoane
In Iasi, politistii se conecteaza la Internet si ii identifica pe cei care ofera spre downloadare peste 100 de Gb sau care descarca mai multe filme, jocuri, muzica sau programe. Imediat, un judecator da mandat de perchezitie si, cåteva ore mai tårziu, hardul din casa celui vizat este ridicat de anchetatori
In Romånia, la ora actuala, exista zeci de mii de utilizatori de internet, in retele de cartier, iar fenomenul ia amploare. „Internautii de cartier“ impart intre ei zilnic muzica si mii de filme sau programe fara licenta, incalcånd, astfel, Legea dreptului de autor si dreptul de proprietate intelectuala
Dan Ionita, specialist in domeniul IT, din cadrul Inspectoratului General al Politiei, ne-a declarat ca sistemele pe baza carora se creeaza retele de cartier (hub-uri) sunt un mediu propice pentru comiterea infractiunilor in acest domeniu
Pentru combaterea acestui fenomen ilegal, comparabil cu traficul de droguri, exista deja un cadru legal, iar in cadrul Parchetelor sau unitatilor de politie, exista servicii specializate. Dan Ionita ne-a spus ca orice „internaut“ se poate trezi oricånd la usa cu un politist cu mandat de perchezitie in måna
Orice utilizator de Internet se poate trezi oricand la usa cu un politist cu mandat de perchezitie Politia si Parchetul declanseaza in toata tara isteria «Internautul»
In Romania este pe cale sa se declanseze o adevarata isterie, pe langa cea generata de gripa aviara. Este vorba de o ampla operatiune declansata de Parchetul General si Inspectoratul General al Politiei. Tinta poate fi oricare dintre noi, infractiunea fiind aceea ca descarcam de pe Internet filme, muzica, jocuri sau programe, prin sistemul file share.
Deocamdata isteria s-a declansat doar in Iasi, dar actiuni similare vor fi pornite in toate marile orase ale tarii. Pare incredibil, dar aceasta operatiune care ne vizeaza pe toti este facuta la cererea Uniunii Europene, pentru ca Guvernul Romaniei sa scape de unul dintre steguletele galbene mentinute cu atat de putin timp inainte de aderarea efectiva. Este vorba de dreptul la proprietate intelectuala, europenii constatand ca acesta nu este respectat in Romania.
Cum a inceput totul Ziarul nostru anunta deja ca la Parchetul General a fost infiintat un serviciu care trebuie sa apere proprietatea intelectuala. Acest serviciu central are corespondenti in fiecare resedinta de judet. La Iasi, a fost luata o initiativa care i-a pus pe jar pe toti utilizatorii de Internet. Desi hulita de marea majoritate a oamenilor, se pare ca initiativa iesenilor a fost bine primita la Bucuresti. Avem semnale clare ca Parchetul General si IGP vor transforma initiativa ieseana intr-o actiune la nivel national. Pe parcursul zilelor urmatoare va vom tine la curent cu evolutia evenimentelor.
Actiunea de la Iasi este facuta de doi politisti de la Serviciul de Investigare a Fraudelor Economice si procurorul Marius Bulancea, de la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi. Prima actiune a fost depistarea a trei tineri care, folosind sapte harduri, au pus pe picioare o retea de Internet de cartier. Genul care cucereste la aceasta ora Romania. Ei aveau aproximativ 350 de abonati, dar isi desfasurau activitatea fara aviz de la Autoritatea Nationala de Reglementare a Comunicatiilor. Pana aici nimic inedit, pare o actiune de nimic, care nu are urmari.
A doua actiune A doua actiune a avut loc la 12 mai. Au fost prinsi trei tineri care prin intermediul retelei ODC puneau la dispozitia utilizatorilor din retea filme, programe, muzica si jocuri fara copyright. Sistemul este absolut cunoscut in Romania, fiind vorba de file sharing pe hub. Celor trei li s-au ridicat hardurile pe care aveau inregistrate produsele oferite celorlalte persoane de pe retea. Imediat, in Iasi, s-a declansat o adevarata isterie. Oamenii au inceput sa se gandeasca la faptul ca Politia le poate intra in casa si ridica unitatea de hard. Din nefericire pentru noi toti nu este vorba de un zvon, ci de o realitate.
Date oficiale Purtatoarea de cuvant a Inspectoratului Judetean de Politie Iasi, agent Roxana Agrigoroaei, ne-a declarat ca actiunile vor fi continuate si in urmatoarele luni. Anchetele vizeaza intr-adevar toti utilizatorii de Internet “de cartier”. Unul dintre politisti se conecteaza la retea, aceste anchete fiind facute ca adevarate misiuni sub acoperire. El incepe sa caute intre file share-uri cantitati mari de informatii distribuite fara copyright. Se cauta persoane care pun pe Internet peste 100 de Gb, dar sunt vizati si cei care descarca foarte mult. Imediat dupa ce este identificat nick-ul unui astfel de utilizator, Politia obtine de la providerul de Internet numele real si adresa. Orice judecator este obligat sa elibereze mandat de perchezitie, pentru ca incalcarea drepturilor de autor este pedepsita de legea penala. De aici pana la momentul in care hardul dumneavoastra va fi depozitat intr-un hangar al Politiei, sunt doar cateva ore.
Stegulet galben pentru proprietatea intelectuala Raportul Comisiei Europene a acordat Romaniei un stegulet galben la Capitolul 5, referitor la Dreptul societatilor comerciale, cu referire directa la protejarea drepturilor de proprietate intelectuala si industriala. Concluzia Comisiei a fost ca s-au facut progrese semnificative in acest domeniu, insa este nevoie de eforturi sporite si de actiuni imediate pentru a rezolva deficientele ramase, pana la data aderarii.
Dan Ionita, specialist IT din IGP: Te poti trezi cu Politia la usa, cu un mandat de perchezitie in mana
Retelele de cartier au inceput sa se dezvolte acum cativa ani, iar fenomenul ia amploare pe zi ce trece, ca o metastaza. Sunt zeci de mii de utilizatori in cadrul retelelor de cartier, la nivel national. Legal, totul este acoperit, dar pana la un anumit punct. Un provider de internet pune la dispozitie mai multe IP-uri in cadrul unui server, care se numeste hub. Hub-ul este la fel ca o intersectie, unde se intalnesc mai multi utilizatori de internet, intr-o retea de cartier. Cel mai des folosite programe de share (in engleza, “share” inseamna a imparti, in domeniul IT, inseamna sa imparti, sa pui la dispozitie fisiere, materiale digitale - muzica, filme, softuri etc.) sunt oDC sau DC++. Aceste programe sunt “free” (nu ai nevoie de licenta sau autorizatie pentru folosirea lor). Un utilizator de astfel de programe, in cadrul unei retele de cartier, isi asuma responsabilitatea pentru ceea ce sheruieste, adica este constient ca, daca pune la dispozitie programe fara licenta, raspunde penal. Providerul, si chiar gazda de hub, este exonerat de raspundere penala, pentru ca el are, teoretic, licenta pentru ceea ce face. Dan Ionita, specialist in domeniul IT, din cadrul IGP, ne-a explicat pe larg ce inseamna aceste retele de cartier si ce riscuri exista in folosirea lor. (Andrei Tudor)
- Reporter: Hai sa vorbim despre retelele de cartier, cum ar fi oDC- sau DC++. Cum functioneaza ele, ce se intampla in aceste retele, ce fac utilizatorii cu ele? - Dan Ionita: Retele de cartier, dar nu neaparat doar ele, pot sa-si faca legaturi intre ele, care se numeste “peer to peer”, adica sunt legate unul la celalalt. Share-ul stiti ce inseamna: eu, de la calculatorul meu, pun la dispozitie anumite directoare, anumite parti din hard-disk-ul meu la dispozitia celorlati indivizi, dar, de obicei, se lasa pentru toata lumea. In momentul respectiv, softul respectiv, cum sunt cele de tipul oDC sau DC++, ruleaza cu anumite terminologii.
Hub-urile, mediu propice pentru ilegalitati - De exemplu: ei spun hub-uri la acele zone, intersectia unde se pun la dispozitie acele share-uri. Cand folosesti DC++ sau oDC, cauti anumite hub-uri. Hub-urile sunt niste servere. De exemplu, in Regie, sunt niste studenti care si-au facut un server din asta, “hub politehnica” si il pun la dispozitie public, cum s-ar accesa pe internet o adresa. Asa, el pune la dispozitie acel server pe care se afla diferite lucruri. E o intersectie, unde se intalnesc “nebunii” si isi impart lucruri, fiecare vine pe ce “conducta” vrea el. Ca el ajunge la acel hub printr-o legatura la internet clasic, dial-up sau RDS, din Romania sau din America, nu conteaza. El trebuie sa fie contectat la internet. Sa stie adresa ca sa ajunga la acel hab, la acel server. Tu ca sa participi la acel trafic te obliga softul, inainte sa intri, sa pui la dispozitie un anumit numar de giga. Daca vrei sa iei ceva, trebuie sa pui la bataie orice: muzica, filme, ceva. Schimb pentru schimb. Acele motoare, hub-urile adica, este locul de intalnire unde se tin mai multi indecsi, unde se indexeaza anumite informatii. Adica, tu acum ai vrea sa dai pe hub-ul de la Politehica, sa cauti filmul X. Ei, acel hub gazduieste mai multe adrese si te redirectioneaza. Hub-urile sunt, in felul acesta, mediul propice pentru savarsirea ilegalitatilor. - Deci, pe aceste retele gasesti cam tot ce vrei, filme, programe, muzica, orice. Ai idee cam de cand dureaza, de cand au inceput sa se dezvolte aceste retele de cartier? - De cativa ani buni. In Romania, poate acum 3 – 4 ani nu erau dezvoltate retelele de bloc neaparat.
Ca la traficul de droguri - Pe partea legala, sub incidenta carei legi intra aceste retele de cartier, aceasta activitate, ce se poate face, care sunt parghiile legale, cum se poate actiona? - Exista legislatie in domeniul combaterii acestui fenomen, se poate actiona din punct de vedere legal. - Politia, de exemplu, cum ar putea combate acest trafic de drepturi de autor? Cum ar putea fi prins un utilizator dintr-o retea de cartier? - Intri pe oDC sau DC ++ si vrei sa prinzi un fir si ala te directeaza printr-un nickname catre un IP, care este IP public. Te conectezi la un provider de internet si acesta iti da tie o “conducta” prin care poti face lucruri legale sau prostii. In cazul acesta, providerul nu poate fi tras la raspundere. Mai departe, pot fi trasi la raspundere cei care gazduiesc aceste hub-uri. Cu toate acestea, nici pe gazdele de hub-uri nu le poti trage la raspundere prea mult, pentru ca ei pot invoca faptul ca pun la dispozitie un server legal, utilizatorii avand astfel posibilitatea sa sheruiasca (sa puna la dispozitia altor utilizatori ceea ce au pe hard – n.r.) materiale digitale. Ca pun la dispozitie filme, muzica sau soft-uri fara licenta este numai raspunderea persoanei care da si ia. Ca la traficul de droguri. - Cum poti sa ajungi la un utilizator care foloseste acest sistem? - Poti ajunge foarte usor, dar ai nevoie de cooperarea providerului si a gazdei de hub. Hub-ul este ca o intersectie. Te intalnesti cu un utilizator chiar la aceasta intersectie, unde vezi IP-ul persoanei care da sau care ia. Te duci la provider si ii ceri adresa de domiciliu si identitatea reala a utilizatorului care are inregistrat IP-ul.
Retelele de cartier vor cadea - Sunt zeci de mii de utilizatori de acest gen. Cum poti sa-i identifici pe toti si sa-i anihilezi? - Este aproape imposibil, dar poti inregistra cateva cazuri pe care le mediatizezi, obtinand un efect preventiv. - In aceste conditii, ceilalti utilizatori se sperie. Ce fac ei in continuare? - O lasa mai moale. Fenomenul se va estompa. Nu se vor mai pune la dispozitie materiale digitale ilegale. - Daca o lasa mai moale si nu mai pun la dispozitie muzica, filme sau soft-uri fara licenta, ce mai sheruiesc utilizatorii? - Doar documente, creatii proprii sau soft-uri free (soft-uri ce pot si folosite fara licenta sau autorizatie - n.r.). Practic, o actiune de genul acesta este extrem de complicata, pentru ca „jungla“ este foarte mare. - Astfel de actiuni de combatere a acestui fenomen pot insemna moartea retelelor de cartier? - Nu neaparat, dar aceste retele vor cadea treptat-treptat, iar acest lucru se va intampla cel mai sigur dupa intrarea Romaniei in UE, cand va exista obligatia de creare a unor servere cu antene radio, licente etc. Aceste noi sisteme vor costa foarte mult si nu-si va mai permite oricine sa-si construiasca astfel de retele. - Utilizatorii din retelele de cartier pot fi prinsi de acum inainte folosind astfel de sisteme de distribuire a materialelor digitale? - Te poti trezi oricand cu cineva la usa, politist, procuror, cu un mandat de perchezitie in mana, si sa-ti ia calculatorul la puricat si sa-ti faca dosar penal. Exista cadru legal pentru asa ceva. Lidia Popeanga , Al. Racoviceanu
curiozitate Scris de Vizitator in data de 2006-05-26 17:07:20oare care sunt dusmani mai mari. o firma care foloseste3 soft fara licenta si face bani sau un pusti de 15 ani care a downloadat 10 melodii si 2 filme. mi se pare un praf in ochii.
hahahahaa Scris de jurnalist in data de 2006-05-26 18:29:22chiar ma fac sa rad la greu.....eu zik sa se ocupe de lucruri mai interesante, cum ar fi coruptia la nivelul oamenilor politici, sunt n cazuri....e un intreg sitem politic murdar in Romania....si ei se spala pe maini cu haburi ODC sau DC++, hai mei ce naiba...si sunt sute de crime si afaceri ilegale chiar in randul politistilor si oamenilor legii ascunse...si ei prin tineri care nu fac altceva decat sa se amuze uitandu-se la un film sau omorandu-si timpul pentru ca nu prea au bani de iesit inoras si stau in camine mizerabile...hai sa fim seriosi....astia s-au tampit de tot... :upset
cretinism Scris de tx in data de 2006-05-26 20:10:19impuscativa baaa tara moare de foame noi bagat la paranie pustanii care se joaca cu computerul TARA DE TIGANI CE SUNTEM :(
... Scris de Vizitator in data de 2006-05-26 20:30:19vai draga.. aresteaza jumate din romania!
Scris de Vizitator in data de 2006-05-26 21:02:47mie mi se pare o prostie. Nu o sa reusiti niciodata sa opriti traficul de softuri fara licenta... mai bine ati opri toate softurile care permit traficul de softuri muzica filme e.t.c. intre useri. Pana la urma urma urmei de ce softurile care permit traficul de la un utilizator la altul sunt freeware ...
suntetzi handicapatzi Scris de bobo in data de 2006-05-26 21:13:54bha pe voi v-au inebunit femeile. vedetzi-va frate de ale voastre acolo unde suntetzi cu pixu shi cu foile shi lasatzii pe altzii sa-shi bata capu cu astea
Traim intr-o lume de kkt,intr-o tara de Scris de Steaua in data de 2006-05-27 02:10:35E o prostie chestia asta pt ce munceste omul sa-si ia calculator sa vina politia sa-i ia hardul?Are politia bani sa dea pe alt hard?dupa ce ca suntem saraci mai vor si astia sa ne fure ce poti face intr-o tara de kkt decat sa furi asta e...Tot Steaua ne scapa din kkt-ul asta sa ne multumiti
o porcarie Scris de Vizitator in data de 2006-05-27 02:26:09acuma nu o sa pot sa joc jocuri decat dak le cumpar de pe net? de-ar fi salariile mai mari da miar conveni sa le cumpar cand o sa am salariile celor din UE :upset
UE sa se uite intai in ograda lor ! Scris de Vizitator in data de 2006-05-27 03:10:25Da? UE ar trebui sa se uite in ograda la ei intai si pe urma la noi. La ei se share-uiesc mult mai multe lucruri ilegale decat la noi. Ei nu vad decat paiul din ochiul altuia dar parul din ochiul lor. Mda...nici nu ar putea sa recunoasca asa ceva. UE ar trebui sa se intereseze de alte lucruri mult mai importante cum ar fi salariile noastre derizorii, copii strazii, coruptia de sus nu dupa lucruri minore.
Pentru owneri de huburi Scris de Somebody in data de 2006-05-27 03:15:32Acest Dan Ionita specialist IT spune mai sus ca huburile sunt locuri in care are loc indexare de fisiere. Acest lucru este perfect valabil atata timp cat exista serviciul SEARCH activat pe hub. Numai atunci se poate spune ca hubul indexeaza fisiere. Si acest lucru din cate stiu eu nu este ilegal - referitor la responsabilitatea ownerilor de huburi - toti ownerii au un disclamer care ii absolva de orice raspundere penala sau civila in ceea ce priveste actiunile utilizatorilor. Pe langa acest fapt mai toti ownerii intra cu share 0 deci nu va faceti griji pt astfel de probleme. Totodata din cate stiu eu indexarea de fisiere nu este un lucru ilegal. Daca eu fac o lista cu fisierele din calculatorul meu si o pun pe un site, nu am facut nimic ilegal. Voi face aici o analogie a unui hub cu un restaurant. Restaurantul nu e de vina pentru ca un client arunca cu friptura dupa altul, dar are voie sa afiseze o lista cu produse nu? Tot referitor la aceasta analogie, presupun ca toti ati vazut un afis de genul NE REZERVAM DREPTUL DE A NE SELECTA CLIENTII nu? Se pare ca acest domn distins pe nume Dan Ionita specialist IT nu cunoaste ca si in domeniul IT exista o lege care se refera la cybercrime si care zice asa: Legea 161 din 19/04/2003: Art. 41. - Proprietarii sau administratorii de sisteme informatice la care accesul este interzis sau restrictionat pentru anumite categorii de utilizatori au obligatia de a avertiza utilizatorii cu privire la conditiile legale de acces si utilizare, precum si cu privire la consecintele juridice ale accesului fara drept la aceste sisteme informatice. Avertizarea trebuie sa fie accesibila oricarui utilizator. Deci conform acestei legi, eu zic ca domnul politist nu are voie la mine pe hub, si daca intra fara aprobarea mea, incalca legea, si in acest caz orice instanta il va respinge. Am discutat cu cineva din domeniu si cea mai plauzibila chestie referitoare la problema discutata in acest articol a fost o ordonanta de urgenta la nu stiu ce lege din 2005. Ori aceasta lege nu e legea de fata. Aici se pot spune multe, ideea e ca domnul politist e pe un teren minat mult mai rau decat are impresia. Referitor la userii cu share peste 100GB din cate stiu eu, legea e una pentru toti. Nu stiam ca daca un politist vede 40 de hoti ii arata cu degetul doar pe aia a caror fata nu le place. Credeam ca legea e UNA. Daca la noi e altfel, folositi-va de lege, pentru ca daca ea poate fi indoita de astfel de indivizi, la fel poate fi si de noi, cei care mai avem cat de cat idee. Sfatul meu e sa nu va faceti griji prea mari. La primul caz in care va castiga un user in instanta, in cazul nefericit in care se va ajunge acolo, va garantez ca se vor face din nou niste mielusei blanzi, pt ca sincer ma indoiesc ca muzica pe care o asculta copiii domnilor politisti pe telefonul mobil sau pe calculator in format mp3 e cumparata pe cd original de la un magazin si apoi ripped in mp3 cu semnatura digitala... mai stiu eu cum. Pana una alta politia ar trebui sa vada adevaratele probleme ale societatii noastre: coruptia din toate institutiile statului, scoli, facultati, institutii publice si private, licitatii aranjate, mafie care controleaza afacerile unui oras. Si chiar, apropo de provideri... stiti ca exista o lege a monopolului? Asta apropo de situatia din nenumarate orase de la noi din tara in care suntem serviti cu niste servicii de cea mai proasta calitate la niste preturi exorbitante. De ce nu s-a facut atata caz pe tema copiilor care au fost gasiti legati de pat in casele de copii acum 2 saptamani? Care nu puteau nici sa manance... A fost o simpla stire? Dar faptul ca un copil de 10-13-18 ani sa zicem sau un adult care lucreaza nu isi poate permite sa cumpere soft sau jocuri sau muzica la niste preturi care nu stiu cum sa le numesc... incredibile poate... devine eveniment national??? STITI CE CRED EU? ca aici sunt 2 variante. 1. articolul asta e o prostie 2. daca e adevarat, este vorba aia romaneasca... haideti sa cheltuim niste bani de la stat. Trebuie sa ii exterminam pe nenorocitii astia de useri de pe huburi cu share-ul lor, asa ca dati-ne niste bani in plus pt asta si haideti sa mai dam la "concurs" niste posturi in politie pt cei cu pile, ca si ei trebuie sa castige cumva (IAR) nu? adica avem nevoie de oameni noi... si de actiune! sa aratam uniunii ca meritam sa intram. Va intreb pe scurt in continuare? Va imaginati ce se va intampla cand va intra romania in uniune? TOT CE INSEAMNA FIRMA MICA SI MIJLOCIE, IMM VA DISPAREA ! cum zicea Michael Moore intr-un film al sau: ADEVARATUL RAZBOI E PURTAT DE CONDUCATORII TARII, IMPOTRIVA SUPUSILOR LOR un mic sfat pt owneri: daca totusi se impute treaba - dati drumul la proxy-uri pe hub, sa se simta userii in siguranta, si dati-le niste proxy-uri prin china, sau noua zeelanda. mai stiu eu? Numai bine tuturor, si nu va faceti griji, sunt cu ochii pe ei. Mai ales pe domnul Dan.
OWNER Scris de ANONIM in data de 2006-05-27 05:22:26Sunt detinator de server de dc++ ii dau dreptade lui Somebody. Pe acel server cum spunea el am disclaimer (oricine e invitat sa caste un ochi sau doi acolo) si este si instiintare pe acel server ca noi si prviderii de internet avem obligatia de a coopera cu ei in caz de ceva.... cu toate ca asta e militie de scoala veche. ceva de genu frate toarnal pe-ala cat poti si te scap pe tine ...rusine domnilor care dati asemenea ordine unor militieni de traista, au colegi nevinovati ca sa ne scape de regimul Ceausescu si crede-am cu toata inima ca am scapat de comunisti...rusineeeee ar mai trebui sa ne mai sacrificam odata si sa mai facem o revolutie poate reusim de aceeasta data. pa v-am pupat.
Nesimtitii Scris de Vizitator din IS in data de 2006-05-27 13:09:58Au rezolvat toata coruptia si toate hotiile din tara asta si acuma nu mai au ce face. Se trag tunuri de milioane in tara asta si ei se lega de niste amariti care asculta si ei niste mp3-uri si vad un film. Daca toti am avea niste salarii ca in UE probabil ca am avea posibilitatea sa cumparatm o un soft cu licenta (una de Win XP pro de exemplu e peste 5 milioane) sau un joc care ne place din magazin. Si sa nu-mi spuna ei mie ca ei nu au calculatoare acasa si copii lor nu trag filme, soft si jocuri de pe DC. Aflati dragi politisti ca aveti o natiune de tineri infractori. Va recomand sa luati campusurile universitare la rind , sa bateti din usa in usa si sa scriti dosare penale de o sa va plictisiti. Problema e cine o sa se mai duca a doua zi la scoala (poate voi) ca studentii vor fi dupa gratii. :?
cine nu are un film sau o melodie ilegal Scris de DjHydden in data de 2006-05-27 15:01:27terminati mai cu prostiile astea, mai bine sar infinta o campanie antilegalitati , pai cum vine asta mai, sa imi spuna si mie cineva daca cunoaste o persoana care nu are un mp3 ilegal sau un film pe calculator ?
toata politia are asa ceva, si ne vine noua acum cu legi dinastea , marsh ma
cea mai mare porcarie Scris de Vizitator in data de 2006-05-27 15:10:02dupa ce ca tara asta nu ofera mai nimk pt tineret pt ca ei sunt in general care utilizeaza internetu ...sunt jalnici... :roll
... in sfarsit Scris de AndreX in data de 2006-05-27 15:43:17... ce ar mai fi de zis ... mai nimic ... in principal postez mesajul asta sa il felicit pe domnul de mai sus pentru simplul fapt ca stie despre ce vorbeste ...
LoL Scris de LoL in data de 2006-05-27 15:49:49FORTZA STEAUA.... nu va mai ganditi la prostii astia... ca vb si ei...
Sunteti miratzi??? Scris de mama in data de 2006-05-27 17:58:36Am vazut ca toate emoticonurile sunt verzi la culoare ( si lor le e rau de porcaria asta ? ) Cred ca e ceva normal in romania sa se intample tot ce e mai stupid si totusi sa nu n-i se intample noua , asa ca , daca este vreun "patzit" sau stitzi personal , datzi cu linkul spre el sa ne "sharuiasca" si noua ce s-a intamplat . Asa e , ori e articolul aiurea , ori tzara de kkt , personal cred ca romania e defecta :))) Bastos , by Rmx
HEHEHHEE Scris de YTi in data de 2006-05-27 21:39:15ar trebui sa va mai ganditi ..daca voi credeti ca totul se termina in momentul in care voi amendati 20-30 de useri sau eventual ii inchideti ....problema e primul care a share'uit nu cel care l'a luat si l'a dat mai deprte ...legea e clara ..ar trebui informati toti utilizatori !!:))
BV nene esti tare Scris de nicu in data de 2006-05-28 01:21:21Uite ce am gasit eu pe un hub din Turcia
LEGAL DISCLAIMER
If you are a member of a Law Enforcement Agency, or an associate of such an agency, be advised that you must cease and desist further entry into this computer domain, without a valid bench-warrant for such entry. This server is for private use only. Any person accessing this server that works for, or represents in any way, a software company, internet service provider, reseller, government/law enforcement agency(s) or any individual who will provide information as to the contents found on this server by said person to such aforementioned agencies must close this window immediately. This server is protected under the Electronic Communications Privacy Act and unauthorized access is PROHIBITED!!! This Hub is a 'connectivity layer' providing a connection between client machines. We therefore cannot be held responsible for the material being shared or transfered as technically the files are not hosted anywhere on this hub. Please note that this hub and all activities within it are intended to be in all ways legal. This hub is founded to be a CHAT server, so all files shared are owned by individuals using this hub, for which we are not responsible for. And also Be aware that anything you send to the hub can possibly be monitored by those with administrator privileges here. There is no legislation that ensures your privacy on any Direct Connect hub. Think about that before you send unencrypted sensitive data over any communications channel.
Your entry of ANY command/text other than " /close " to main hub window / frame signifies your agreement with ALL above statements.
PLEASE take a moment to visit http://www.hublist.org/?p=hub&id=113925 & vote "Excellent" for this fine hub to support us. Thanks...
lol Scris de BiBi in data de 2006-05-28 01:59:23e belea toata politia e corupta...au salarii mari...de ce nu incepe de la ei actiunea asta sa ii caute acasa daca au wiwndows licentiat ? programe filme muzica cu drept de copyright ? controlati senatorii deputatii ba si apoi treceti la noi oamenii de rand care abia avem ce pune pe masa , nu sa mai si platim 200 euro pe o licenta de windows...
vaii de voi Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 07:03:36niste politisti incostienti din iasi au avu ei o mare ideeeee !! :)) ce fatalai .. !!! habar au ei care e nr-ul utilizatorilor ...:) si ce o sa faca o sa i aresteze pe toti :))) m`ai ceva ca`n fimle.. :)
Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 09:18:58:upsetC legi mai dau si astia frate!!!Oare c or sa faca o sa bage jumatate sau chiar mai mult din populatia tarii la parnaie???Chiar as vrea sa o vad si p asta.Incetul cu incetul ajung la concluzia ca Uniunea Europeana e un rahat in ploaie si nimic mai mult.See ya!!!! :upset
Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 14:02:15VAI DE MAMA LOR DE HANDICAPATI :upset
Fiti seriosi Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 17:19:17stiti cat costa un windows licentiat?? aflati si apoi comparati cu un salar mediu....sa vedeti ce iese .
HEY Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 21:16:41SOMEBODY ai dreptate, dar ce sa facem daca in romania stii cand e treaba de kkt toti suntem unitzi dar dak 1u o ia pe coaja atunci nu mai e *iuniune* cum zicea Caragiale...somebody poti sa*mi scrii la
pt schimb de impresii.
sal Scris de anormalu in data de 2006-05-28 21:41:00ce-i drept....e cam neandertaliana treaba ..cu hub-urile...afara sunt prea putine....daca nu deloc...si aici ma refer la retelele de cartier. insa ei au acces la net..intr-un mod sublim...si la costuri mici...viteza foarte mare..costuri foarte mici...in ceea ce priveste ..treaba cu politia....cred ca au dat in mintea vacilor nebune....ptr. ca e imposibil sa faca asa ceva..ce debita nenea ala politistul.
Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 23:00:37MI-E RUSINE CA SUNT ROMAN!SE FURA PE FATZA LA NIVEL INALT SI EI ARESTEAZA PE CEI CARE ASCULTA MP3-URI SI VIZIONEAZA FILME FARA LICENTZA.PE CAT PARIEM CA SI EI ASCULTA MP3-URI FARA LICENTZA????RUSHINNEEEEE!!!!!!FAPTE DE FATADA!!!!
RUSSSHHINNEEEE!!!!! Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 23:02:48RUSSSHHINNEEEE!!!!!MI-E RUSHINEE CA SUNT ROMAN!!!
Ce dreq ,...doar traim in Romania... Scris de Vizitator in data de 2006-05-28 23:43:44Te trezesti cu garda la usa ca ai windows fara licenta si P.N.A geme de dosare in curs.Sa ne mai scuteasca cu regulile impuse de U.E.
Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 00:39:11multi provideri de internet desi nu recunosc blocheaza iesirea pe net cu un proxy server. am destule programe destepte pentru anonymus surfing si cu citeva din ele reusesc sa imi pacalesc providerii. cit mai avem sansa sa folosim proxy-uri o vom face, peste 10-20 de ani anonimitatea pe net va fi istorie. yahoo,
kakatzi prosti Scris de tank in data de 2006-05-29 12:03:43hai mai fiti seriosi ce dracu adevarat se zice ca garce a e garcea lentu ipotebtu
Imi este rusine ca sunt roman Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 13:28:32ce sa mai comentezi, astea sunt doar prostii a celor de la putere. daca tot vor sa faca ceva, de ce nu controleaza mai intai politistii, ca va spun eu ca din 10 politisit pe care ii cunosc personal 8 au calculator si toti cei 8 au windows piratat, si muzica filme si programe fara licenta, destule sa dea la toata romania (ca de doar pentru asta sunt hdd-urile de 400gb :D) si oricum, orice ar face impotriva pirateriei tot no sa reuseasca mare lucru, se lasa lumea de odc, si se apuca de torrente :D merge mai greu, da totusi e mai bine asa nu?? Si cat despre specialistii IT din politie, ce sa mai zic, decat sa se impuste pentu ca acei specialisti sunt copii care au facut un curs de operare PC si acuma i-a angajat politia ca sunt cine shtie ce hackeri lol sa fim seriosi, Ionita asta nu stie nici ce e ala port UDP sau TCP. O adevarata prostie inceputa de iubita noastra conducere, ca si in invatamant, sanatate, comert si multe alte corpuri de conducere din statul nostru drag Romania. Ce sa ii facem, trebuie sa aiba de unde fura oamenii de la putere banii, ca de acuma gripa aviara si-a cam pierdut puterea, si nu prea mai au ce lua de acolo. Un singur lucru mai am de zis, si acela este: -Sa va fie rusine pentru ca v-ati putut gandi sa faceti acest lucru, cum v-a putut trece prin cap sa luati copii in cercetari penale, chiar sunteti asa de marlani?? Daca vreti sa faceti ceva bun, verificatii pe cei care au bani peste masura, ca va promit ca ei nici nu se gandesc sa cumpere soft cu licenta, ca doar e mai usor sa iei de pe net :D Chestia e ca oamenii cu bani au si pentru spaga nu?? Da asta era raspunsul corect, spaga, cu spaga scapi si de dosar si de toate grijile. Asta e traim in Romania si deja incepem sa ne facem de ras. Deabia astept sa vin 2007 sa vad cum ne refuza aderarea UE :D
Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 13:43:58astia cred ca duc lipsa de *** vorba aia :d
Hotul striga "HOTII!" Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 14:57:35Oare in calculatoarele din sectiile de politie nu exista deloc software pirat? :grin
SUNT DE ACORD IN PARTE Scris de ION IASHI in data de 2006-05-29 15:09:36E buna initiativa . asa nu mai intru deloc pe Odc si chiar am redus programul de stat la calc , deoarece cel mai des cautam muzica si filme. de acu iau fisiere doar de pe net [pt ca nu e nevoie sa fac share . Nu ii scuipati in gura pe initiatorii acestei actiuni daca nu ati citit articolul bine. ati vazut e capitol de aderare in UE . privind dreputul portectiei proprietatii intelectuale : PS si asa in romania mai mult timp este alocat calculatorului decat cititului , invatatului si studiul la scoala, la un loc. ;) E inca un semn ca Aderarea nu este o joaca pt romani ... fiti sinceri daca voi ati face o melodie f greu ( sau alt material ) si ati vrea sa o vindeti si v-ar zice cineva dar nu iti cumpar mel ca am luat- o de pe net , v-ar placea ??? Apropo . nu numai in romania sunt miscari de anvergura de genul acesta . prin multe tari din lume se desf astefl de actiuni . daca nu credeti cautati pe net si documentati-va. INCa ceva celor care stiu doar sa respinga orice fel de actiune din partea celorlalti : Ganditi Obiectiv !!!! :cry
SOmebody nu ai dreptate Scris de Tot IOn IASHI in data de 2006-05-29 15:36:48ai dat acest articol Art. 41. - Proprietarii sau administratorii de sisteme informatice la care accesul este interzis sau restrictionat pentru anumite categorii de utilizatori au obligatia de a avertiza utilizatorii cu privire la conditiile legale de acces si utilizare, precum si cu privire la consecintele juridice ale accesului fara drept la aceste sisteme informatice. Avertizarea trebuie sa fie accesibila oricarui utilizator. din acest articol trebuie sa intelegm exact ce facem cand intram pe un site cu fisiere pt ADULTI , am subliniat adulti pt ca ( exact cum scrie in lege ) accesul este restrictionat persoanelor sub 18 sau 21 ani , . la asta se referea acest articol , nicidecum la faptul ca daca tu ai un hub nu si nu permiti politiei sa intre , nu inseamna ca politia nu are voie sa intre, poate intra chiar ca un simplu user fara ca tu sa ai habar , si daca sunt suspiciuni ca se incalca legea , politia are acces aproape oriunde.. Referitor la acel share de 100gb (eu cred ca te simti discriminat ) am o replica : Politia de cine trebuie sa se ocupe mai intai de un criminal sau de un hot care a furat o paine /??? asta se cheama gravitatea faptei. Daca ai auzit de "omor deosebit de grav " si "lovituri cauzatoare de moarte " care situatie este mai grava?;cam asa sta treaba si cu share-ul de 100 gb . SI nu imi fac griji daca nu te mai pretinzi "Protectorul utilizatorilor de Pc " si ownerii care au disclaimer nejustificat sunt iertati ??? daca eu am hub si pun si de la mine 1000 de gb cu filme "furate " , muzica si pun disclaimer
crezi ca nu sunt in pericolul de a fi pedepsit pentru acel " furt " de filme ??? fiecare dintre noi cred ca ar putea sa zica nu suntpasiv de pedeapsa deoarece eu nu dau voie la nimeni sa ia din claculator bla bla bla , pai cum nu dai voie ca pui la share ??? sau lumea nu stie ce inseamna share /? / gasiti in dictionarul englez - roman . Va iubesc pe toti !!!!!!! aveti grija : ochii care nu se vad , te vad !!!! " :grin
:D tare comentariul Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 16:30:49"In Romånia, la ora actuala, exista zeci de mii de utilizatori de internet, in retele de cartier, iar fenomenul ia amploare. Internautii de cartier impart intre ei zilnic muzica si mii de filme sau programe fara licenta, incalcånd, astfel, Legea dreptului de autor si dreptul de proprietate intelectuala" JOCURILE cu licenta le putem da share pe odc sau programele? Eu unu cred ca nu-i corect pentru ca atunci toata lumea ar avea licenta la ele.. si iar nu ar fi bine
cred ca ceva e imputzit Scris de Vizitator in data de 2006-05-29 16:33:22ii dau dreptate domnului Somebody intr-un anume fel, dar sa nu uitam si de proprietatea intelectuala, dar ca idee ce sa spun : "Pestele de la Cap se impute" Domnilor Procurori si mari "isteti IT", aici la coada unde vreti voi sa da'ti cu biciu stitzi cum se spune ??? : "Pestele de la Coada se Curatza!!!!", deci cu "si" alte cuvinte vreau sa inchei ca : cele mai mari hub-uri de pe care se trage masiv si de unde vine informatia, "grosul" ca sa-l numesc asa, sunt din din UE (ele - hub-urile de sharing). Deci v'ati orientat prost daca doriti sa stopati acest fenomen de filesharing (cei din UE ne'au invatzat sa facem ceea ce facem) A da, dati-mi si mie salariul unui "muncitor" din UE si va promit ca tot ce ruleaza pe calculatorul meu o sa aiba nu numai licentza dar o sa cumpar si la altii soft-uri si jocuri cu licentza. :grin
Metoda Scris de
in data de 2006-05-30 00:58:41O metoda foaaaarte usoara de evitare. Scanatzi retzeaua pt IP si MAC. Alegeti unul dintre ele. Atat timp cat utilizatorul nu are calc deschis putetzi accesa internetul prin IP si MAC lui. Asta va scapa pe voi, dar il baga pe el in probleme. Vedetzi si voi, pe cine avetzi ciuda ...nu statzi pe ganduri. Sau incercati sa va conectati la hub cu un ip de retea (dar asta va intrerupe internetul) de genul 192.168.1.xxx. Proxy-urile nu prea sunt o solutie deoarece permit rate de transfer foarte mici in schimbul anonimitatii. Pt "suport tehnic".... trimiteti un mail :)
Aveti grija Scris de Copilu in data de 2006-05-30 09:36:33BAi, astia nu glumesc, si va spun asta ca asa fac mereu, adica se ocupa de lucruri marunte, pe care le si mediatizeaza cum trebuie, ca sa acopere adevaratele nasoleli, si apoi se mai si lauda cu rezultatele:"ia uitati-va ce buni suntem si ce de infractori am prins!" Eu, de exemplu, am cumparat multa muzica "cu licenta", pe care am facut-o mp3 si am pus-o pe hub, dar astia cand intra in casa intai iti iau hardul, apoi te cheama sa te intrebe daca chestiile alea le ai in mod legal, iar pana rezolvi problema, pierzi o carutza de timp, bani, nervi. Ia imaginati-va daca o gasca din asta de politisti intra in casa la un pusti de 15-16 ani, ce poate ala sa le zica sau sa le faca? Nimic. Nu are cunostiinte juridice, nu are experienta... Iar astia stiu si profita. Apoi se lauda cu rezultatele, dar nu spun ca marii criminali pe care i-a prins sunt niste gaozari carora nu le-au dat nici floacele. Asta e sistemul, baieti. Eu zic ca sunt doua posibilitati: ori va mutati in congo si mai faceti o retea, ori gasisti sisteme de securitate anti bulangii din astia. Bafta
LOL Scris de Vizitator in data de 2006-05-30 11:37:01uitatziva fratzilor pe huburi din UE!!! care au 10.000 - 15.000 de useri... sa vedetzi acolo ce share au oamenii... cel putin 50 Gb cei mai multi au peste 100Gb... numa cu filme muzica si programe fara licenta... ce draq... aia din UE au mai mult share pe un hub de 5000 de useri decat avem noi pe unu de 7000-8000.. trezitziva oamenilor la realitate !!! lasatzi draq beutura si uitatziva la altzii care fura o gramada si nui prinde nimeni... oare de ce nui prinde?? pt k voi politistii ii acoperiti.. ;) nu mai comentez nimik :upset mi se face scarba :upset
Scris de tropos in data de 2006-05-30 16:14:42pastarnacii is pastarnaci. nu au ce manca la sectie, k au hdd din 1980 k spatiu de 7.0 GB si nu stiu cum sa faca rost de altele. s au gandit ei si au scos la inaintare faza k U.E. avocatu meu sta langa ap meu :))))). sai vad cand vin la mine ce o sa gaseasca pe hdd!!! win k licenta si atat. tzeapa gusterilor :grin
Aide capu` nostru Scris de Vizitator in data de 2006-05-30 19:21:59baa pe voi va inebunit succesu sa mor eu ...lasatzio dreq moarta cand vreodata se va intampla asea ceva :)) si chiar daca se va intampla asea ceva romanii sunt prea inventivi si tot gasesc ceva si tot nu o sa se opreasca SANATATE SI LA MAI MARE
Scris de Vizitator in data de 2006-06-01 17:18:01Asta mai lipsea Romaniei. Suntem "vai de capul nostru", dar o facem pe desteptii..... Apropo de droguri, ca facea referire domnul politist, care din cele doua fapte dauneaza mai mult oamenilor? Sa raspunda.
nu este corect Scris de Vizitator in data de 2006-06-02 19:40:23dar daca luam muzica de pe siteuri nu este acelasi lucru??????????? este o tampenie pt ca doar firmele au nevoie de licenta.toata lumea are melodii mp3 pe calculator care nu sunt legale asa ca la ce masuri o sa se ajunga.....fara sa ascultam muzica si sa vedem un film...iar daca este un minor de 14 ani il bagati la scoala de corectie pt ca si`a downlodat o melodie! mai ganditiva voi cu uniunea voastra europeana....romani prosti am fost si vom fi si facem doar pe interesantii si vedem lucruri marunte.....nu ca se fura pe rupte in guvern si minister mi rusine ca sunt roman.....tara plina de hoti!!!! rusine!!!!
Porcarie! Scris de TataVostru in data de 2006-06-03 16:36:34Asta-i cea mai mare porcarie ce le-a putut da prin capurile alea goale de militieni! De altfel, cunosc 2 militieni din astia care se ocupau cu copierea de jocuri pt playstation si pc, iar altul ma ruga sa-i fac eu rost de jocuri pt puradelu`lui. Asa ca mai da-va dreq! Cautati-va intre voi de purici si abia apoi mergeti la altii! In plus, parerea mea, atāta timp cāt in Romānia vor fi salarii de kkt si preturi care depasesc nevoile unui om normal, adica atāta timp cāt un romān o sa cāstige 100 euro pe luna, pun pariu pe ce vrea muschiu`vostru ca nu o sa dea peste 50 euro pe un joc original. Deci, in concluzie si prin urmare :p cei care incurajeaza pirateria informatica sunt cretinii care au dat/aplicat legea/decretul/ce mama dreq o mai fi si asta. Daca romānul ar avea un salar de 2-3-4-5 mii euro pe luna nu stiu de ce am impresia ca si-ar permite si el sa dea a suta parte din salar pe un cd/dvd original :grin Numai asa, de-al dracului, sa faca guvernantii o incercare in sensul asta si sa vedem rezultatele HAHAHAHAHAHAHA deja ma ... pe mine de rās cānd vad ce propunere `idioata` am scos :)))))))))))) Cu alte cuvinte: MAI DA-VA DRACULUI domnilor militieni si senatori si parlamentari !
!!! ESTE CEA MAI MARE PROSTIE PE CARE AM Scris de maneloo in data de 2006-06-04 10:40:22Am mai citit faza undeva dar scria ca iti confisca tot calculatorul aici scrie ca iti ia doar hardu ... e o chestie inventata (o prostie mare)... toti cei care au calculatoare au mp3-uri piratate ... deci ar trebui confiscate toate calculatoarele din toata tzara (e cam imposibil) ... SI NU AM DE UNDE SA SCOATA ASA DE REPEDE MANDATE ... ABIA SE DA CATE UNU ... SI PENTRU CHESTII SERIOASE ... NU VOR SCOATE ATATEA MANDATE -CE CITITI MAI SUS E O PROSTIE-
Doar utilizatorii inregistrati pot scrie comentarii. Va rugam autentificati-va sau creeati-va un cont.